Gårdagens ridning

Godmorgon!
Igår kom jag inte hem förrens vid 10 från stallet och då orkade jag inte helt enkelt sätta mig och uppdatera, så tänkte skriva lite snabbt nu.
Vi gick ner på stora banan igår för att känna lite på henne och så.
Allt gick bra, hon var rätt stel till en början. Även stark och pigg! Men det lossnade allt eftersom och mot slutet flöt det på jätte bra, fick en fin avslappnad form med ett bra undertramp. Hon reagerar bra på skänkel och går framåt fin vilket är skönt. Hon är en pigg ponny och det var ju det vi leta efter så det känns såklart bra :)
Efteråt skriva vi av en bit ut, och hon skötte sig bra även här. Hon är väldigt lugn och cool i nya situationer samtidigt som hon är med och vaken.
Idag ska vi ge oss ut på en sväng i skogen för att testa det!
Såklart tog vi massa bilder igår men som sagt så funkar inte min dator nu, men jag tog kort på kameran med mobilen och det funkar hyfsat iaf.
Och alla hinder som är på banan är från en tävling som hölls igår, dem ska stå där under veckan så kan man få hoppa dem vilket är väldigt kul såklart! Vi kommer såklart testa lite ;)
/Josefina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback