Söndag med en gnutta ångest

Det är konstigt hur mycket jag på egen hand förstör mina söndagar genom att tänka att "imorgon är det skola". Än så länge är det bara en gnutta söndags ångest. Men till vintern blir den inorm. Vissa dagar kan det till och med bli att jag bara sitter inne, "det är ingen idé att göra något, de är ändå skola imorgon". Blir nästan arg på mig själv när jag tänker på det, jag tar liksom själv bort en av helgens dagar att njuta på, av eget iniativ. Det är galet. Jag som älskar helg. Tillslut kanske jag sitter på lördag och tänket att det inte är någon idé att jag gör något för imon är det söndag och sen är det ju skola. Usch och fy.

Mitt mål för i år är att ta vara på alla lediga dagar, inklusive söndagar, som faktiskt är den gosigaste dagen.

Nu ska jag iväg på kalas! Wieho. Hörde jag carpe diem? Jajjemän. Hörde jag söndags ångest? Inte ett dugg.

/p

Jag älskar att gäspa, speciellt på söndagar. Det är min gäspdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback