Here we go. . .

Hade tänkt ta och skriva det där inlägget nu om provridningen och allt kring det. Hur det blir till hösten och visa bilder. Men känner mig fett otaggad på det nu när det bara går en massa rykten om det och folk pratar hit och dit utan att fråga mig först eller utan att veta. Inte jätte ball att säga saker då.. MEN eftersom det har gått en del rykten och skit så får jag väl ta och berätta hur det verkligen är i stället!

I Onsdags var vi iväg och provred som planerat, på sjöis. Som ni vet red vi 5 stycken hästar innan vi bestämde oss.
Här är följande vi red;
Millan - En c-ponny, väldigt trevlig ponny. Men lite för seg i dressyren och övirgt arbete. I hoppningen var hon dock väldigt fin och blev piggare direkt, hon hoppa mjuk och med en bra teknik!
Min syster & Millan
Billy Boy - En häftig och rätt maffig ponny, tyvärr lite tung och seg han med. Väldigt stel till en början men efter lite galopp arbete blev han rätt fin. Synd att han var lite för seg och tung som sagt.. men annars trevlig ponny men fin utstrålning!
Jag & Billy boy
Nidoking - Också en trevlig ponny men kändes rätt osäker och nästan som att han var unghäst.. kändes inte heller som att han gick riktigt rent och därför skrittade jag bara och det blev inget val att hyra honom.. tyvärr. Han var väldigt trevlig i skritten, mjuk och fin!
Jag & Nidoking
Bobby- Bobby var en ponny vi red för att känna att vi kunde jämföra alla ordentligt. Han var väääldigt lat dock.. gick knappt att få framåt och la man till spöt kicka han. Så ingen ponny för oss, det kände vi direkt ;)
Jag & Bobby
Prisilla - Som ni vet red vi ju även en ponny vid namn Prisilla. Hon var väldigt trevlig. Svår men trevligt. Hon är en ponny man får jobba lite med och kämpa vilket jag tycker är lite kul. Super trevlig i dressyren, kändes knappt som en sjöis ponny(fatta mig rätt) med ett bra steg och fin utstrålning. Kände nästan direkt att hon var en sån typ jag letade efter. Hoppningen var hon också väldigt duktig i och jag vet att hon är en BRA hoppponny, men där var det lite svårare för oss att klicka.. men jag tror med träning så kommer även det bli bra!
Även min syster passa bra ihop med henne och trivdes bra med henne!
Jag tror detta kan bli en kanon ponny som passar oss båda bra och som min syster kan utvecklas på.
image description
Jag & Prisilla
Syster & Prisilla

Så som ni kanske förstått kommer vi nu alltså ha Prisilla hos oss nästa säsong. Tyvärr fick vi lite dåliga besked i Torsdag genom en massa snack och skit.. tråkigt men sant!
Vi har iaf löst det och mer tänker inte jag säga för då är snacket igång IGEN tyvärr.. förlåt för att jag låter så tråkig men skit snack och när man går genom andra personer gör mig så trött. Varför inte bara säga till den det gäller?
jaja, allt är löst och jag känner att det kommer bli en bra höst! förhoppningsvis bättre än vad jag kunnat gissa. Big thing's är på ingång och det kan bli riktigt grymt!!
Jag kommer göra ett inlägg om Prisilla som kommer i eftermiddag, lite mer vad hon är för en och så. Sen får ni helt enkelt se mer av henne i Augusti :)
/Josefina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback