Sjöstjärnans Prisilla

Född - 2003
e; Orisch Fragans RP 124
u; Pam 1111S
Färg- Brun skimmel
Meriter - LB Hoppning, LA dressyr
Vet inte riktigt vart jag ska börja, men Prisilla är i alla fall ett D-ponny sto på 144 cm. Alltså ganska liten men enligt mig bar hon upp ryttaren bra och jag kände mig inte stor och såg inte heller stor ut. Hon är brun skimmel som jag skrev där uppe, vilket betyder att hon var brun när hon var mindre och börjar nu bli allt vitare med åren.
Prisilla som liten;
Prisilla nu;
image description
Jag skulle vilja säga att prisilla är en rätt tuff ponny, eller det är så jag uppfattar henne iaf. Hon är väldigt trevlig i dressyren, mjuk och fin med ett bra grundtempo. Hon har som sagt gått LA och kan en hel del. Hon blev även Sjöstjärnans bästa gångartsponny, med överlägset resultat och det visar ju att hon även har ett bra steg!
Hon är en ponny som anpassar sig rätt bra till ryttaren, hon kan både bli pigg och ponny busig samtidigt som hon kunde ta det lugnt och gå ett lugnt tempo. Hon passade oss båda väldigt bra då hon just är mer ponny än bisquit och alltså lättare för elvira att rida. Samtidigt är hon något jag kan tänka mig att jobba vidare med. Hon har potential och det ska vi ta vara på!
Hon är en populär ponny och vi hade tur att hon var ledig. Hon är favorit hos många, både elever, ledare och gamla hyrare vilket känns rätt lovande!
Hoppningen är hon också väldigt duktig i och vi fick höra många fina ord om henne och att hon var en riktigt fin hopp ponny. Jag tror att det är bra för oss då ingen har hoppat så värst mycket och inte har jätte mycket vana inne. Under provridningen blev det bara små skutt för att känna på det, och hoppa kunde hon absolut. Ska bli kul att få testa på högre höjder och mer banhoppning!
Prisilla har haft en del problem med diverse saker tidigare, har vi fått reda på.. men efter att ha kollat runt och prata med en del personer känns det nu bra. Vi vet anledningarna och att det ska vara bra nu. Uppstår det problem ändå kommer vi att ta det då.
Prisilla kommer bli min systers läro ponny och det tror jag hon kommer vara. Trivs vi med henne kommer vi kunna ha henne länge och min syster och prisilla, särskilt, kommer kunna utvecklas enormt mycket!
Jag har ju bara ridit Prisilla en gång så finns inte så mycket mer att berätta nu, men detta är det jag vet och tänker nu i alla fall. Sen får vi se till hösten hur allt går och blir. Förhoppningsvis blir det en ny tändning och ny energi för oss alla. :)
Jag har även en liten film från provridningen som kommer upp imorgon!
/Josefina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback