sommar, du är början på något nytt och underbart

Det är konstigt. Att en dag som ska vara så fantastisk och underbar kan gå från att vara bra till dålig inom loppet av en tredjedels sekund. Att en dag kan gå från vit till svart utan att man hinner inse det. När solen går i moln och livet stannar upp i några sekunder och man får tid att tänka, förstå och inse vad som händer, det är först då som man inser vad som har gått rätt och vad som gått fel.
Vissa människor förstår det med en gång, medans andra måste sova på saken och förstår inte vad som har hänt innan allt är försent.
-
Idag skulle vara första dagen på sommarlovet. Jag tänker mig värme. Kärlek. Lycka. Vänskap.
Istället fick vi grå himmel. Ledsamhet. Sann vänskap kom fram, men vad hjälper det när allt annat inte fungerar.
När solen går i moln, vad har man då att tro på.
När man ser en bästa väns hjärta som blöder och tårarna i ögonen, vad ska man säga? Vad ska man göra? Jag finns där, det är väl det viktigaste.
-
Den här sommaren ska bli fantastisk. Jag ska umgås med mina bästa vänner hela sommaren och njuta. Det kan bara bli bättre. När regnet öser ner kan det bara bli bättre.
Jag ska sola, bada, götta, äta, träna och ha det helt fucking underbart.
När mörkrets sista trummor dånar ut, ja då kan det bara bli bättre!

Love, Pernilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback