Linus, linslusen, linso, linsen, linno,

Det är helt sjukt vilken nära relation man kan få med ett djur, jag förstår verkligen de personer som inte fattar. Jag själv trodde aldrig att en kontakt med ett djur kunde bli så djup. Men när jag sitter här idag och tänker på att Linus ska åka hem om cirka två veckor. Att jag aldrig mer får träffa honom, och jag inte har någon aning om vem som har honom och vart han kommer stå så bryter jag ut i en ostoppbar gråt.
Första gången jag red Linus gick det bokstavligt käpprätt åt helvete. Jag fick ingen galopp på honom och det gick allmänt dåligt, men jag kände ändå att han var en häst för mig, eftersom han är så snäll och gosig.
Under denna tiden som jag haft honom har vi varit med om med och motgångar, trasigt rishus, styltor av snön och regn. Vi har gått från att vara på noll och gå uppåt mot hundra. Vi har varit med om härliga soliga dagar med uteritter, äventyr och härliga dressyrpass på banan. Mysiga betningar och allmänt gött häng.
Första gången var det åt helvete dåligt, men efter det har det bara gått uppåt och idag kan jag glatt säga att vi är ganska duktiga tillsammans. Han är en toppen kille på alla sätt, super mysig och go och jättefin att rida. Jag hade gjort vad som helst för att ha honom kvar, men tyvärr har jag ingen stallplats till honom.
Det jag ville få fram iallafall var att det kommer bli så fruktansvärt tufft att lämna tillbaka min bästa vän och vi har fått en relation bortom allt annat. Det låter som världens klyscha, men det är så sant.
Jag kommer sakna honom så mycket och han kommer alltid finnas i mitt hjärta, han var min första och antagligen sista häst och ingen kan någonsin förstå hur jag känner för denna lilla kille. Han har hela livet framför sig och jag hoppas av hela mitt hjärta att han hamnar hos en härlig person, det spelar ingen roll hur dålig den är på att rida, huvudsaken är att den personen är snäll och älskar honom lika mycket som jag gör.
Världens finaste kille. Jag är verkligen lyckligt lottad över att jag fått dela den tiden jag har fått med honom.

/Peace Perry

Kommentarer
Postat av: Josefine

Ska vi följa varandra på bloglovin?

Jag följer dig:)



Va med och tävla på min blogg om du inte är det redan, man kan vinna 500kr på Kicks! kram

2012-05-08 @ 20:54:46
URL: http://jmns.devote.se
Postat av: Rebecca

Sv; tack :) har haft han ett lite mer än ett år :)

2012-05-09 @ 10:18:31
URL: http://rebeccaalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback