Till hösten

Vet att jag fick en del frågor, på min förra blogg bland annat, kring hur det blir till hösten hästmässigt och hur vi ska göra med Bisquit. Så jag tänkte ta och berätta så mycket som jag kan så får ni reda på mer senare.

Det som är helt säkert är att jag och min syster i alla fall ska dela på en D-ponny och inte ha två stycken. Det känns jätte skönt för då vet man vem den andra är och det är lätt att göra upp om dagar och träningsschema för hästen. Eftersom jag börjar tvåan känner jag att jag behöver lägga mer tid på skola och mindre på stall, men samtidigt vill jag inte sluta helt. Samtidigt som min syster vill rida mer och oftare på en mer ”egen” häst så det blir det perfekt att dela.

Sen vilken ponny vi ska ha är fortfarande oklart.. vi har förhandsbokat bissie men är inte riktigt säkra på om det blir hon. Eftersom bissie är mer storhäst typen och rätt lång och tung kan det bli lite jobbigare för elvira eftersom hon är rätt liten fortfarande, hon klarar såklart av det men vi skulle nog behöva något mer ”ponnytyp”, lite kortare om ni förstår mig. Vi har kollat runt en del, snackat en massa och kommer testa en del andra helt enkelt. Vi kommer dock inte köpa någon utan fortsätta med att hyra då det känns som ett säkert alternativ ifall man tröttnar eller inte trivs tillsammans. Så om ett tag ska vi provrida en del andra ponnyer, lite mer driv ska dem ha och lite kortare. Fortfarande inte för unga då vi vill ha något som gjort en del och är rätt erfaren samtidigt som den inte är gammal såklart. En snäll, trygg, ganska pigg allroundponny söker vi!
Just nu har vi runt 5 stycken som vi är intresserade av och ska troligtvis rida dem, men det kan även tillkomma andra. Jag kommer inte säga mer nu, om vilka dem är och vart dem står men så fort jag vet vilken det blir och efter provridningarna så får ni veta mera.

Här är en som vi är väldigt intresserad av just nu som vi kommer testa, känns som en som passar oss båda väldigt bra! Perfekt storlek, ålder, lagom erfaren osv! Mer av den får ni se senare ;)

 

 

/Josefina


Kommentarer
Postat av: Livas♥

Svar; Nej det har jag inte, men jag har en skthäst som jag rider och tar hand om cirka 5 dagar i veckan :)

2012-05-05 @ 19:10:51
URL: http://livas.blogg.se/
Postat av: samira

det är lugnt:D

härligt

Jo då min dag har varit toppen, det är nog min bästa dag hittills:D

kram

2012-05-05 @ 20:43:03
URL: http://samiiramustafai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback