Dagens lektion

Då var den första träningen tillsammans med Silla gjorde, och fler kommer det bli. 
Jag är helnöjd och allt känns himla bra i mellan oss, vilket är väldigt härligt♥
 
Vi fick börja med att flytta undan henne för skänkeln för att få henne mjuk och följsam. Hon protestera lite till en början men det släppte ganska fort och då visa hon att hon förstod och kunde övning jätte bra, haha ;)
Sen samm sak i trav.
Sen jobba vi lite på volten, försökte få ner henne lite i tempot då hon gärna trippar fort fram. Till slut fick vi till en jätte bra rytm och då gick hon jätte bra!
När vi bara lär känna varandra sen kommer det att fungera super bra, då det redan nu faller på plats! 
Galoppen var underbar idag, hon jobbade verkligen under sig med att bra övertramp. Kändes som man satt hemma i soffan, haha.
Så sen när jag travade av hade hon ett fantastiskt steg med en bra rytm och så sänkte hon huvudet och höjde ryggen. Stjärn ponnyn♥
 
Så som sagt, jag känner mig jätte nöjd. Detta var första lektionen och det finns såklart en massa att träna på men jag känner ändå att saker börjar falla på plats och att jag börjar hitta det rätta knapparna. Vi är helt klart på rätt väg och det är det som känns kul!
Mamma var snäll och tog några bilder så jag slänger upp dem här också.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback